گلکسی زد فولد 6 اولترا درنهایت امسال عرضه خواهد شد اما به‌صورت محدود


طی چند سال گذشته، با بهبود بسیار کمی که سامسونگ در گوشی‌های تاشو سری گلکسی زد فولد خود انجام داده، کمی از رقابت در این بازار عقب مانده است، به‌خصوص که رقبای این شرکت دستگاه‌های تاشو به‌مراتب بهتری را با قابلیت‌های نوآورانه عرضه کرده‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد سامسونگ برنامه‌ای برای بهبود این وضعیت با گوشی تاشو پرچمدار آینده خود دارد. پیش از این گزارش کرده بودیم که این شرکت ممکن است امسال از یک مدل پیشرفته از گلکسی زد فولد خود رونمایی کند. حال در یک گزارش جدید و با تأیید شایعه پیشین، گفته شده است که این دستگاه که از آن با نام گلکسی زد فولد 6 اولترا یاد می‌شود، ممکن است عرضه محدودی داشته باشد.

گلکسی زد فولد 6 اولترا

گزارش‌های متعدد ادعا می‌کنند که سامسونگ درنظر دارد تا یک گوشی تاشو با مشخصات بهتر را درکنار گلکسی زد فولد 6 استاندارد عرضه کند. بااین‌حال، تاکنون هیچ مدرک معتبری مبنی‌بر وجود آن ارائه نشده بود. اکنون اما، GalaxyClub گزارش می‌دهد که این گوشی پیشرفته وجود دارد و شماره مدل آن نیز SM-F958 است. اگر توالی شماره مدل سامسونگ را می‌دانید، عددی که در انتهای این گوشی قرار دارد (در این مورد 8) به این معنی است که با برچسب Ultra همراه خواهد بود.

قبل از اینکه خیلی امیدوار شوید، باید عرض کنیم که به‌نظر می‌رسد این گوشی عرضه محدودی خواهد داشت. طبق این گزارش، درحال‌حاضر Galaxy Z Fold 6 Ultra تنها برای بازار کره جنوبی با شماره مدل SM-F958N وجود دارد و شماره مدل نسخه اروپایی و آمریکایی این گوشی هنوز کشف نشده است. بااین‌حال برای این حالت ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد.

این می‌تواند به این معنی باشد که سامسونگ گلکسی زد فولد 6 اولترا را تنها در چند کشور عرضه خواهد کرد. همچنین می‌تواند به این معنی باشد که سامسونگ در مراحل اولیه توسعه این گوشی قرار دارد و این دستگاه درنهایت می‌تواند چند ماه پس از عرضه مدل استاندارد گلکسی زد فولد 6 به‌فروش برسد.

گلکسی زد فولد 6 اولترا

گلکسی زد فولد 6 اولترا

درحال‌حاضر، مشخص نیست که Galaxy Z Fold 6 Ultra چه تفاوتی با Galaxy Z Fold 6 خواهد داشت. رندرهای فاش‌شده از Galaxy Z Fold 6 نشان می‌دهند که این گوشی کمی کوتاه‌تر و عریض‌تر از Galaxy Z Fold 5 خواهد بود. همچنین لبه‌های دستگاه اکنون تیزرتر شده در دست گرفتن آن ممکن است کمی دشوارتر از مدل‌های پیشین باشد. چینش و طراحی لنز‌های پشتی دوربین نیز کماکان مشابه زد فولد 5 است.

گلکسی زد فولد 6 اولترا می‌تواند دارای تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy، بدنه تیتانیومی، محافظ نمایشگر Gorilla Glass Armor با خاصیت ضدانعکاس و دوربین‌های کمی بهتر باشد. بااین‌حال، همه چیز در چند ماه آینده قطعی خواهد شد. همچنین طرفداران از سامسونگ خواسته‌اند که چین‌وچروک نمایشگر را کاهش دهد، باتری‌های بزرگتری به این دستگاه اضافه کند و سنسورهای دوربین بهتری در گوشی‌های سری گلکسی زد فولد خود استفاده کند.

باید دید زمانی که سامسونگ گلکسی زد فولد 6 را عرضه می‌کند، چه تعداد از این خواسته‌ها برآورده خواهد شد.

نظر شما درباره مدل پیشرفته‌تر گلکسی زد فولد 6 اولترا سامسونگ چیست؟



منبع