تایید ۲ مرحله‌ای توییتر با پیامک نیازمند به پرداخت اشتراک Twitter Blue خواهد شد


تایید ۲ مرحله‌ای با پیامک یکی از خدماتی است که پلتفرم‌های مختلف برای تامین امنیت کاربران خود به رایگان عرضه می‌کنند. هر چند استفاده از پیامک تنها راه احراز هویت ۲ مرحله‌ای نیست اما یکی از عمومی‌ترین و پرکاربردترین آن‌هاست. اگر کاربری Twitter هستید، باید بدانید که تایید ۲ مرحله‌ای توییتر با پیامک نیازمند به پرداخت اشتراک Twitter Blue خواهد شد.

تایید ۲ مرحله‌ای توییتر با پیامک

جدیدترین تصمیم توییتر سروصدای زیادی بین کاربرانش به پا کرده است. اگر اشتراک توییتر آبی را نخرید از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ دیگر از احراز هویت دو مرحله‌ای مبتنی بر پیامک نمی‌توانید استفاده کنید. هزینه اشتراک Twitter Blue در دسکتاپ و اندروید (از فروشگاه‌های نرم افزاری ثالث) ۸ دلار در ماه و برای iOS برابر ۱۱ دلار در ماه است.

دلیل رسمی توییتر برای این تغییر در تنظیمات امنیتی ممکن است توضیح ساده‌ای داشته باشد. ارسال پیامک هزینه دارد و توییتر این روزها با حضور ایلان ماسک اصلا پلتفرم مهربانی نیست.

البته همه چیر به ایلان ماسک هم مربوط نمی‌شود. تایید ۲ مرحله‌ای با پیامک می‌تواند نقص امنیتی قابل توجهی داشت باشد، به خصوص در مواردی که دست بالاتری در کار باشد و بتواند پیامک شما را از مراجعی رصد کند. به جز آن، این تصمیم پیش از سروصداهای ایلان ماسک گرفته شده بود.

حفظ امنیت توییتر با تایید ۲ مرحله‌ای بدون پیامک

بنابراین، اگر کسی نمی خواهد اهراز هویت ۲ مرحله‌ای رایگان توییتر را از دست بدهد، چه باید بکند؟ راه‌های امن‌تر دیگری برای محافظت از حساب توییتر شما وجود دارد.

گزینه رایگان اول، استفاده از یک کلید امنیتی فیزیکی است. این دستگاه کوچک است که برای احراز هویت خود هنگام ورود به توییتر آن را به رایانه یا تلفن خود وصل می کنید.

گزینه دوم اینا است که می توانید از یک برنامه احراز هویت استفاده کنید که یک کد منحصر به فرد ایجاد می کند و همراه با رمز عبور خود برای ورود به سیستم وارد می کنید. یکی از این نرم افزارها Google Authenticator است.

نظر شما چیست؟ این تصمیم توییتر را می‌پسندید؟