تصویر قاب محافظ آیفون ۱۶ حکایت از طراحی متفاوت ماژول دوربین دارد


تصویر قاب محافظ آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به بیرون درز کرده است. قاب های محافظ این دو تلفن هوشمند، نشان دهنده تجهیز این گوشی ها به آرایش عمودی دوربین است. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس با طراحی جدید جزیره دوربین در راه است؟

در چند ماه گذشته، اپل در حال آزمایش طراحی های مختلفی برای ماژول دوربین آیفون های ۱۶ و ۱۶ پلاس بوده است. تمامی طراحی های در نظر گرفته شده از سوی این شرکت، دارای آرایش عمودی دوربین هستند. در آخرین نمونه اولیه (پروتایپ) شاهد تعبیه دو حلقه جدا برای قرارگیری دوربین های واید و اولتراواید هستیم.

این ۲ دوربین، درون یک ماژول کپسولی شکل قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد که اپل از طراحی مدل های قدیمی‌تر آیفون (مانند iPhone X) الهام گرفته است. فلاش LED در سمت راست، و خارج از جزیره دوربین قرار خواهد گرفت. یک میکروفون نیز در قاب پشتی این گوشی های آینده اپل قرار گرفته است.

طراحی احتمالی iPhone 16

انتظار می‌رود اپل با چیدمان عمودی دوربین، فیلمبرداری فضایی را به مدل های آیفون ۱۶ استاندارد و آیفون ۱۶ پلاس بیاورد. در حال حاضر، آیفون ۱۵ دارای آرایش دوربین مورب بوده و توانایی ضبط ویدئو های فضایی را ندارد. این ویژگی محدود به مدل های آیفون ۱۵ پرو و هدست ویژن پرو است.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، علاوه بر طراحی به روز شده ماژول دوربین، نمونه های اولیه iPhone 16 به دکمه اکشن (مشابه iPhone 15 Pro/ 15 Pro Max) دکمه ضبط حساس به فشار برای فیلمبرداری افقی (همسطح با فریم دستگاه) مجهز شده‌اند.

البته تولید چنین قاب هایی برای آیفون ۱۶، لزوماً تایید نمی‌کند که اپل تصمیم نهایی خود را برای استفاده از این طراحی گرفته است. معمولاً، سازندگان قاب ها، اغلب بر اساس طرح های اولیه و شایعات فاش شده، محصولات خود را تولید می‌کنند.

بنابراین ممکن است این تصاویر، نشان‌دهنده طراحی نهایی iPhone 16 و iPhone 16 Plus نباشند. اما با توجه به انتشار مداوم این شایعات، به نظر می‌رسد که اپل واقعا به سراغ چینش عمودی دوربین ها خواهد رفت. انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۶ در ماه سپتامبر معرفی شوند.

سری آیفون ۱۶ پرو با دو رنگ جدید از راه می‌رسد

با توجه به تصویر فاش شده از قاب محافظ آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس، نظر شما درباره طراحی جزیره دوربین این دو تلفن هوشمند چیست؟



منبع