سامسونگ سرعت توسعه CPU اختصاصی خود را افزایش می‌دهد


طبق آخرین گزارش‌ها، سامسونگ آماده است تا CPU اختصاصی خود را توسعه دهد که در گوشی‌های هوشمند گلکسی و رایانه‌های شخصی گلکسی بوک استفاده خواهد شد. این حرکت مهم توسط غول فناوری کره‌ای برای کاهش اتکای کلی به شرکت بریتانیایی تولید تراشه ARM انجام شده است. درهمین‌راستا، گفته می‌شود که سامسونگ درنظر دارد تا روند توسعه چیپست داخلی خود را بیش از پیش تسریع ببخشد.

تسریع توسعه CPU اختصاصی سامسونگ

این حرکت سامسونگ یک مزیت مهم دیگر برای توسعه CPU خود دارد و ظاهراً به این شرکت کمک می‌کند دستگاه‌های خود، به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، را بهتر از گذشته بهینه کند. طبق منابع متعدد صنعتی، سامسونگ الکترونیکس اخیراً یک جلسه داخلی با تیمی که به توسعه هسته CPU اختصاص داده شده، برگزار کرده است. با تسریع این روند، سامسونگ حتی یک توسعه‌دهنده ارشد را استخدام کرده است که قبلاً توسعه CPU را در AMD مستقر در ایالات‌متحده برعهده داشت و این تیم را رهبری می‌کرد.

CPU به‌عنوان مغز دستگاه‌های هوشمند شناخته می‌شود. Samsung Electronics، همراه با دیگر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده AP مانند Qualcomm، برای هسته CPU در APهای خود به ARM متکی هستند. سامسونگ همچنین از ARM برای هسته CPU در AP Exynos خود استفاده می‌کند. بنابراین، توسعه موفقیت‌آمیز CPU توسط Samsung Electronics نه‌تنها وابستگی به ARM را کاهش می‌دهد، بلکه به شرکت اجازه می‌دهد در کنار ARM بایستد و یک بازیگر کلیدی در صنعت باشد.

تسریع توسعه CPU اختصاصی سامسونگ

تسریع توسعه CPU اختصاصی سامسونگ

سامسونگ همچنین درحال تسریع روند توسعه نسل بعدی AP، مانند تراشه اختصاصی برای پرچمداران سری گلکسی اس خود است. این تراشه که گلکسی تراشه نام دارد، طبق منابع داخلی در سال 2025 معرفی خواهد شد. بااین‌حال، این تراشه از یک CPU ARM پشتیبانی می‌کند، زیرا این شرکت اخیراً توسعه هسته CPU خود را آغاز کرده است و بعید به‌نظر می‌رسد تا موعد مقرر، بتواند از آن برای چیپست‌های پرقدرت خود استفاده کند.

نظر شما درباره تسریع توسعه CPU اختصاصی سامسونگ چیست؟