مشخصات کامل iPhone SE 4 فاش شد: تراشه اپل A16 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی


چندی پیش، تصاویر قاب محافظ آیفون اس ای ۴ به بیرون درز کرد که زبان طراحی جدید این گوشی را نشان می‌داد. هم‌اکنون اما مشخصات کامل iPhone SE 4 فاش شده؛ این دستگاه نه تنها ظاهری بازطراحی شده خواهد داشت، بلکه پیشرفت های سخت افزاری را نیز به همراه دارد.

اپل iPhone SE 4 بزرگ‌تر و سنگین‌تر از نسل قبل است

وزن، ابعاد، تراشه به‌کارگرفته شده و سایر مشخصات آیفون SE 4 به بیرون درز کرده است. این گوشی هوشمند دارای ابعاد ۱۴۸.۵ در ۷۱.۲ در ۷.۸ میلی‌متر بوده و وزن ۱۶۶ گرمی دارد. آخرین نسل آیفون SE 144 گرم وزن دارد و مدل آینده، حدود ۲۰ گرم سنگین‌تر خواهد بود. فریم iPhone SE 4 با آلیاژ آلومینیوم سری ۷۰۰۰ ساخته شده و در جلو و قاب پشتی، شاهد استفاده از شیشه هستیم. این گوشی دارای محافظ سرامیکی نخواهد بود. طراحی نمایشگر این تلفن هوشمند مشابه آیفون ۱۳ بوده و قسمت پشتی شبیه به آیفون XR است. این دستگاه از فناوری تشخیص چهره FaceID بهره خواهد برد.

مشخصات آیفون SE 4

آیفون SE 4 دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی LTPS OLED است. در این گوشی خبری از رفرش‌ریت بالا نبوده و اپل به همان نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بسنده می‌کند. iPhone SE 3 دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی بود. از این رو، iPhone SE 4 یک جهش بزرگ در اندازه نمایشگر خواهد داشت.

آیفون SE 4 از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX503 سونی برخوردار است

یک دوربین در قاب پشتی iPhone SE 4 قرار خواهد گرفت. این گوشی هوشمند از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (برخوردار از سنسور IMX503 سونی) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. این سنسور اندازه 1/2.55 اینچی دارد. همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، دوربین iPhone SE 4 از حالت سینماتیک، Deep Fusion، Smart HDR، عکاسی با هوش مصنوعی، فیلمبرداری 1080P و حالت پرتره پشتیبانی خواهد کرد. متأسفانه دوربین این آیفون مقرون‌به‌صرفه از «حالت شب» برخوردار نیست.

تراشه Apple A16 Bionic نیروی پردازشی مورد نیاز آیفون SE 4 را تامین می‌کند. این گوشی از مودم Snapdragon X70 کوالکام و تراشه U1 UWB اپل برخوردار است. برای مقایسه، آیفون SE 3 با چیپست اپل A15 Bionic عرضه شد. انتظار می‌رود که iPhone SE 4 با ۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی NVMe قابل تهیه باشد.

هنوز اطلاعاتی درباره ظرفیت دقیق باتری این گوشی آینده اپل اشاره‌ای نشده است. اما ادعا شده که باتری این دستگاه در محدوده ۳,۰۰۰ میلی‌آمپر خواهد بود. از دیگر مشخصات iPhone SE 4 می‌توان به پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۲ واتی MagSafe، بلوتوث ۵.۳، Wi-Fi 6، و درگاه USB-C 2.0 اشاره کرد.

توجه کنید که این مشخصات از سوی یک افشاگر اطلاعات منتشر شده و هنوز شاهد تایید رسمی از سوی اپل نیستیم. با این حال، بسیاری از موارد ذکر شده در افشای جدید با گزارش های قبلی مطابقت دارد، که باعث می شود کمی معتبر به نظر برسد.

شماتیک iPhone SE 4 آیفون را تماشا کنید: مشابه آیفون ۱۴

با توجه به مشخصات فاش شده iPhone SE 4، نظر شما درباره این گوشی هوشمند چیست؟



منبع