مقایسه پژو پارس با سورن پلاس

اگر قرار باشد از روی مشخصات، لیست تجهیزات و کیفیت کابین برنده این رقابت را انتخاب کنیم، باید رای به برتری سمند سورن پلاس بدهیم. در سال ۱۳۹۹ سمند سال بهینه، بعد از متوقف شـدن تولید پژو نحو تست کاتالیزور خودرو ، تولید شد. با آغاز جنگ جهانی دوم، نوآوری در عرصه تولید سیستم تهویه مطبوع برای خودرو متوقف شد، هرچند حدود ۱۲ سال بعد، جنرال موتورز، کرایسلر و پاکارد در سال ۱۹۵۳ از سیستم تهویه مطبوع ارتقایافتهتری رونمایی کردند. موفقیت با عرضه مدل ۱۸۰ پاکارد در سال ۱۹۳۹ کمرنگ شد، چون این شرکت به عنوان رقیب اصلی فورد، سیستم تهویه مطبوع بهتری را در ماشین جدید خود به عرضه درآورد. اولین اتومبیل جهان که توسط کارل بنز (موسس مرسدس بنز) اختراع شد، فاقد گیربکس چند سرعته بود. در تایید این موضوع باید گفت که نگاه کردن به سورن پلاس زودتر چشمان بیننده را خسته میکند! با این حساب و با توجه به قیمت بالای دلار و همچنین متغیر بودن آن، امسال واردات خودرو تا سقف قیمتی ۷۵۰ میلیون تومانی را شاهد خواهیم بود. تبصره-وزارت با همکاری وزارت امور خارجه، مسئولیت تعیین شرکت های مذکور را برعهده خواهد داشت. سیستم پاکارد شباهت بسیاری به کولرهای امروزی داشت و متشکل از کمپرسور، تقطیرکننده، تبخیرکننده و درایر بود.<=":; :; :1010100;:0; -: 370;" ="://..////%%%%8%%%%%%86+%%%%88%%%%%%88." ="ایراد خودرو" ="">​​​!

البته باید مواردی مثل سرقت را نیز در نظر داشت. دکلس های اورجینال و بازاری با یکدیگر متفاوت هستند ؛ دکلسهای بازاری از نظر قیمتی بسیار ارزان و کیفیت پایین تری نسبت به دکلس های اورجینال دارند و بدیهی هستش که از نظر قیمتی نیز گران تر هستند. در نظر داشته باشید برای هر خودرویی که فضای خالی به ابعاد فوق را داشته باشد امکان نصب این کولر ها به راحتی امکان پذیر است. برای خودروهایی که مالک تمایل به نصب در داخل کابین نداشته باشد مطابق تصاویر ذیل می توان در قسمت بار نصب کرد. بعد سیستم به طور خودکار، دمای کابین را در درجه انتخابی کاربر نگه میداشت. نه تنها در این شرایط سیستم ترمز از کارکرد قابل قبولی برخوردار نیست بلکه امکان آسیب رسیدن به دیسک نیز وجود دارد. بهطور کلی به دندههای 1 و 2 خودروهای سواری با توجه به این موضوع که نیروی بسیاری بالایی دارند، دندههای قدرتی یا سنگین میگویند و در زمانهایی که برای حرکت خودرو به قدرت زیاد نیاز باشد، مورد استفاده قرار میگیرند.

موتور دمنده، جزء مرکزی سیستم تهویه مطبوع ماشین است که وظیفه دمیدن هوای سرد یا گرم را از طریق دریچهها برعهده دارد. برای مثال هنگامی که خودروی شما روشن است و با دنده 2 در حال حرکت در سرازیری تند می باشید ، اگر پدال گاز را فشار دهید ، انرژی تولید شده از احتراق خودرو با انرژی حاصل شده از وزن خودرو در سراشیبی ترکیب شده و خودرو شتاب زیادی می گیرد؛ اگر دنده را خلاص کنید و پدال گاز را فشار ندهید ، موتور خودرو در دور موتور 1000 ثابت مانده ( مانند حالت درجا کار کردن خودرو) و خودرو تنها با انرژی وزنش در سراشیبی شتاب می گیرد؛ اگر خودرو در دنده 2 باشد و شما پدال گاز را فشار ندهید ، انرژی ناشی از وزن خودرو در سراشیبی صرف افزایش دور موتور خودرو تا دور 2000 می شود و خودرو با سرعتی ثابت از سراشیبی پایین می آید؛ بنابراین در سراشیبی ها باید انرژی وزن خودرو را به روشی مهار کرد ، که با توجه به مشکلات استفاده زیاد از ترمز در سراشیبی ، ( که در قالب دلایلی ذکر شد) می بایست با استفاده از دنده سنگین این انرژی را صرف افزایش دور موتور خودرو کرد و این یکی دیگر از کاربردهای گیربکس می باشد. ​​​​​!

در نتیجه راننده و سرنشینان به سمت شیشه جلو پرتاب خواهند شد برای جلوگیری از این کار بهتر است فاصلهای که میخواهید دنده را تعویض کنید کمی مکث کرده و با گاز دادن این فاصله را ایجاد کنید، سپس پا را از روی کلاچ به آرامی بردارید تا خودرو دچار ترمز موتوری نشود. بدین ترتیب، مبرد سرد به سمت اواپراتور یا همان تبخیرکننده فرستاده میشود، سرمای آن از طریق فن به داخل کابین راه پیدا میکند و سپس مجددا به حالت گاز درمیآید. به عنوان مثال، راننده میتواند از هوای خنک کولر برقی ماشین استفاده کند، در حالی که شاگرد راننده، از هوای گرمی که از دریچه تهویه خارج میشود، لذت ببرد. در روزهای سرد سال، بخاری فضای گرمی را در کابین به وجود میآورد و در روزهای گرم سال، کولر ماشین به کمک راننده و سرنشینان خودرو میآید. فضای کابین و آسایش آن، تاثیر مستقیمی در عملکرد راننده دارد و در ایام گرم تابستان، کولر به یک نیاز مبرم و بدیهی در خودرو تبدیل میشود. در این مواقع، سرنشینان احساس متفاوتی نسبت به دمای کابین دارند و نیاز آنها به باد سرد یا گرم متفاوت است. اگر اخیرا فشار بیش از حد به ترمزهای خود وارد نکردهاید اما لرزش را در پدال ترمز احساس می کنید، امکان آن وجود دارد که چرخهای شما از جای خود منحرف سمند شده باشند.