پیکسل تبلت گوگل ممکن است به‌زودی به قلم و کیبورد اختصاصی مجهز شود


کمی بیش از یک ماه پیش، پیکسل تبلت گوگل با تراشه Tensor G2 و داک مخصوص به‌صورت رسمی معرفی شد و نظرات مثبت فراوانی را پیرامون عملکرد خود به‌خصوص در فرم دستگاهی برای خانه هوشمند دریافت کرد. اگرچه این تبلت توانسته است به‌عنوان یک دستگاه متفاوت نسبت‌به سایر تبلت‌های فعلی در بازار مانند آیپد اپل و گلکسی تب سامسونگ عمل کند، اما به‌همین سبب نیز از برخی قابلیت‌ها محروم بوده است. به‌عنوان‌مثال، پیکسل تبلت هنوز هیچ پشتیبانی رسمی از قلم و کیبورد اختصاصی ندارد. این رویه اما، ممکن است به‌زودی تغییر کند زیرا شواهد نشان می‌دهد که گوگل درحال کار بر روی ارائه این لوازم جانبی برای تبلت خود است.

قلم و کیبورد پیکسل تبلت گوگل

بر اساس کشفی که توسط Android Authority انجام شده است، پیکسل تبلت هم قلم و هم از کیبورد پشتیبانی می‌کند. پس از بررسی برنامه Retail Demo، یک توسعه‌دهنده رشته‌هایی را یافته است که عبارت‌اند از «کیبورد برای تبلت پیکسل» و «قلم برای تبلت پیکسل». اکنون، به‌خاطر داشته باشید که این رشته‌ها در برنامه Retail Demo یافت شده‌اند و کاربر نهایی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. بااین‌حال، وجود همین رشته‌ها دلیل کافی برای پشتیبانی تبلت گوگل از این لوازم جانبی است.

قلم و کیبورد پیکسل تبلت گوگل

قلم و کیبورد پیکسل تبلت گوگل

به‌طور دقیق‌تر، پیکسل تبلت همچنین از قلم استایلوس USI 2.0 نیز پشتیبانی می‌کند. این یکی دیگر از شواهدی است که نشان می‌دهد گوگل درحال کار بر روی ارائه این قابلیت است. اگر این اتفاق بیفتد، تبلت این شرکت می‌تواند درنهایت به یک دستگاه بسیار خوب برای بسیاری از کاربران تبدیل شود. گوگل درحال‌حاضر یک اسپیکر/داک را همراه با این تبلت عرضه می‌کند و داشتن انتخاب تهیه کیبورد و قلم به‌صورت جداگانه می‌تواند به‌راحتی این تبلت را به یک هیولای همه‌کاره تبدیل کند.

هر چه که باشد، به‌نظر می‌رسد که پیکسل تبلت قرار است به‌زودی این لوازم جانبی را دریافت کند. تنها چیزی که نمی‌دانیم این است که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد. احتمال دارد گوگل درنهایت این لوازم جانبی را هنگام معرفی سری پیکسل 8 که قرار است اوایل پاییز امسال صورت گیرد، عرضه کند.

دیدگاه شما پیرامون احتمال ارائه قلم و کیبورد برای Pixel Tablet گوگل چیست؟