کنسول دستی MSI Claw با پردازنده سری Meteor Lake Core Ultra و قیمت پایه 699 دلار معرفی شد


برند MSI جدیدترین سازنده رایانه‌های شخصی است که تلاش می‌کند با کنسول دستی جدید مبتنی‌بر ویندوز خود با نام Claw، با استیم دک Valve مقابله کند. طبق بیانیه مطبوعاتی MSI، کنسول Claw از سری پردازنده‌های جدید Meteor Lake Core Ultra اینتل استفاده می‌کند. برند MSI در نمایشگاه CES 2024 می‌گوید که قصد دارد سه مدل از این کنسول با بازه قیمتی 699 دلار تا 799 دلار را در نیمه اول سال روانه بازار کند که مدل پایه آن دارای Core Ultra 5 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی است.

کنسول دستی MSI Claw

اگرچه Valve فرم فاکتور کنسول دستی با ویندوز را اختراع نکرد، اما عرضه Steam Deck در اوایل سال 2022 با موجی از ارائه کنسول‌های دستی نسل جدید از سوی تولیدکنندگان بزرگ همراه شد. ما دیدیم که ایسوس ROG Ally را معرفی کرد، لنوو با Legion Go وارد بازار شد و حتی لاجیتک با G Cloud خودنمایی کرد.

MSI برای اینکه چرا Claw ارزش توجه به آن را دارد، چندین زمین متفاوت دارد. پیش از همه، این کنسول دستی مجهز به پردازنده جدید اینتل است که از فناوری ارتقاء مقیاس XeSS اینتل در عناوین سازگار پشتیبانی می‌کند. MSI ادعا می‌کند که این پردازنده به دستگاه اجازه می‌دهد تا “عناوین AAA” را بدون زحمت اجرا کند. پس از آن، باتری 53 وات‌ساعتی وجود دارد که MSI ادعا می‌کند بزرگترین در کلاس خود است و دو ساعت عمر باتری را تحت بار کامل ارائه می‌دهد و همچنین سیستم خنک‌کننده با دریچه‌های هوا که ادعا می‌شود 50 درصد بزرگتر از رقبای خود است.

کنسول دستی MSI Claw

کنسول دستی MSI Claw

علی‌رغم نام عجیب این دستگاه، MSI می‌گوید که Claw برای راحتی در جلسات طولانی بازی بهینه شده است. با وزن 675 گرم، این کنسول کمی سنگین‌تر از Steam Deck است و ابعاد آن 294 میلی‌متر در عرض، 117 میلی‌متر در ارتفاع و 21.2 میلی‌متر در ضخامت می‌باشد. MSI می‌گوید کنسول جدید این شرکت به دکمه‌های لمسی و محرک‌های Hall effect مجهز شده است که در درازمدت دوام خواهند آورد. این دستگاه همچنین دارای جوی استیک‌های Hall effect است که امیدواریم از هرگونه درفت در آینده جلوگیری شود.

Claw دارای یک نمایشگر 7 اینچی IPS با رفرش‌ریت 120 هرتز، وضوح 1080p و روشنایی معمولی 500 نیت است که شبیه به پنل نمایشگری است که در Asus ROG Ally دیدیم. البته MSI می‌گوید که پنل کنسول این شرکت به رفرش‌ریت متغیر مجهز شده است. این پنل نمایشگر همچنین بین رزولوشن 800p Steam Deck Valve و نمایشگر بزرگتر 1600p در Lenovo Legion Go قرار می‌گیرد.

سایر مشخصات شامل 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه PCIe M.2 است که مدل 799 دلاری با این مقدار عرضه می‌شود. در بالای دستگاه، یک اسلات microSD برای اضافه کردن ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر، یک پورت Thunderbolt 4، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک دکمه پاور مجهز به حسگر اثرانگشت وجود دارد. این گجت همچنین دارای دکمه‌های ماکرو نیز است که می‌توانید عملکردهای مختلفی را روی آن‌ها اجرا کنید. همچنین نورپردازی RGB در اطراف هر یک از طرفین جوی استیک وجود دارد؛ دقیقاً مانند ROG Ally ایسوس.

در بخش سیستم‌عامل، Claw ویندوز 11 را با نرم‌افزار MSI Center M اختصاصی این برند در بالای آن اجرا می‌کند تا میانبرهایی را برای بازی‌های شما ارائه دهد. علاوه‌بر عناوین مخصوص رایانه شخصی، MSI اعلام می‌کند که Claw می‌تواند بازی‌های اندرویدی را از طریق App Player خود اجرا کند (اگرچه شایان‌ذکر است که افراد شبیه‌سازهای مشابهی را دریافت کرده‌اند که روی سایر دستگاه‌های دستی مبتنی‌بر ویندوز نیز اجرا می‌شوند).

هجوم اخیر کنسول‌های بازی دستی به ما آموخته است که فرم فاکتور این نوع دستگاه‌ها با مبادلات بی‌پایان بین قدرت، عمر باتری، قابلیت حمل، مشخصات و البته قیمت پر شده است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا MSI تعادل مناسب میان این موارد را پیدا کرده است یا خیر.

نظر شما درباره کنسول دستی MSI Claw چیست؟



منبع