گوشی های iQOO Z9 و iQOO Z9x با تراشه اسنپدراگون و باتری پرظرفیت معرفی شدند


امروز برند iQOO با برگزاری مراسمی در کشور چین، از گوشی های سری Z9 رونمایی کرد. این سری شامل iQOO Z9، iQOO Z9x و iQOO Z9 Turbo است. این سری از گوشی های جدید آیکو، جانشین سری Z8 می‌شوند که در سال گذشته میلادی معرفی شده بود. iQOO Z9x ارزان‌ترین عضو بوده، اما iQOO Z9 Turbo گران‌ترین مدل این سری است. iQOO Z9 نیز در بین این دو دستگاه قرار می‌گیرد.

گوشی های iQOO Z9 و Z9x از باتری پرظرفیت ۶,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردارند

گوشی iQOO Z9 دارای یک صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی AMOLED با وضوح 1.5K، حداکثر روشنایی ۴,۵۰۰ نیت و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتزی است. سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر تعبیه شده است. در طرف دیگر iQOO Z9x قرار دارد که از یک صفحه نمایش ۶.۷۲ اینچی LCD با رزولوشن FullHD+، حداکثر روشنایی ۱,۰۰۰ نیتی و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

ماژول دوربین مربعی شکل با گوشه های گرد به همراه فریم تخت، یادآور طراحی iQOO 12 است. سنسور اثرانگشت آیکو زد ۹ ایکس بر روی دکمه پاور قرار دارد. هر دو این گوشی های هوشمند از گواهی IP64 برخوردار بوده و در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم هستند.

iQOO Z9x

دو لنز دوربین در قاب پشتی گوشی های iQOO Z9 و Z9x تعبیه شده است. دوربین اصلی وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته و برای دوربین تشخیص عمق، از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. البته آیکو زد ۹ از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار بوده و آیکو زد ایکس از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

iQOO Z9

گوشی iQOO Z9 از تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ بهره می‌برد. اما در iQOO Z9x، از تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۱ استفاده شده است. همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، هر دو این تلفن های هوشمند حداکثر با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قابل تهیه خواهند بود. این دو دستگاه دارای باتری پرظرفیت ۶,۰۰۰ میلی‌آمپری هستند؛ iQOO Z9 از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی کرده اما iQOO Z9x تنها از شارژر ۴۴ واتی پشتیبانی می‌کند. این دو دستگاه به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری OriginOS 4 به دست کاربران خواهند رسید.

قیمت آیکو زد ۹

به سراغ قیمت iQOO Z9 می‌رویم. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی با قیمت معادل ۱۶۵ دلار عرضه می‌شود. نسخه ۸ + ۲۵۶ گیگابایتی این تلفن هوشمند نیز با قیمت معادل ۱۷۹ دلار قابل تهیه خواهد بود. نسخه ۱۲ + ۲۵۶ گیگابایتی آیکو زد ۹ با قیمت معادل ۲۰۶ دلار عرضه می‌شود.

قیمت آیکو زد ۹ ایکس

در سوی دیگر iQOO Z9x قرار دارد. نسخه های ۸ + ۱۲۸ گیگابایتی و ۸ + ۲۵۶ گیگابایتی این تلفن هوشمند به ترتیب با قیمت های ۲۰۶ و ۲۲۰ دلار قابل تهیه خواهد بود. پیکربندی های ۱۲ + ۲۵۶ و ۱۲ + ۵۱۲ گیگابایتی این دستگاه به ترتیب با قیمت های ۲۴۸ و ۲۷۵ دلار عرضه خواهد شد.

گوشی های iQOO Z8 و Z8x با ظاهری مشابه و سخت افزاری متفاوت معرفی شدند

نظر شما درباره گوشی های هوشمند سری iQOO Z9 چیست؟



منبع