لازم نیست از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. این چیزی است که در عوض وجود دارد.


در اینجا آنچه شما باید در مورد “غذاهای مترقی” بدانید – چگونه آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارند و این برای خانواده شما چه معنایی دارد.

من یک نسخه کوتاه از این پست را برای عزیزم در وبلاگ غذا و تناسب اندام WebMD نوشتم.

صحبت در مورد “غذای فرآوری شده” می تواند مرا نافرمان کند. دلیل آن این است که بسیاری از آن علاقه را از بین می برد ، اساساً مزیت داشتن زمان و منابع برای انجام همه کارها از ابتدا.

توصیه های بیش از حد در مورد غذاهای فرآوری شده اشتباه است ، مانند “از هر چیزی در بسته اجتناب کنید”. مثل اون! مگر اینکه در مزرعه ای زندگی کنید که تمام روز خود را در آشپزخانه می گذراند ، این امکان پذیر نیست.

محصولات ALDI

بنابراین “غذاهای فرآوری شده” چیست؟

واقعیت این است که بسیاری از غذاها به یک روش پردازش می شوند و بسیاری از غذاها سالم تلقی می شوند.

کار به عنوان پاستوریزاسیون باعث ایمن تر شدن غذا می شود ، کنسرو باعث ماندگاری بیشتر غذا می شود و در غذاها قفل می شود و آسیاب به این معنی است که شما می توانید بدون آسیاب کردن آرد خودتان نان یا کلوچه تهیه کنید. در اینجا چند روش دیگر وجود دارد:

  • کنده کاری
  • تکه کردن
  • ترکیب کنید
  • کنده کاری
  • انجماد
  • جعبه
  • تخمیر

به عبارت دیگر ، تأثیر روی اینستاگرام که به شما می گوید “از همه غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید” احتمالاً خوردن بشقاب بزرگی است که اکنون دارند!

این چیزی است که حتی مهمتر است

یک راه طبیعی و مفیدتر برای فکر کردن در مورد غذاها است درجه پردازش آنها از بین رفته است این دسته بندی ها از آنجا نشأت می گیرند جداسازی مواد غذایی NOVA:

  • غذاهای فرآوری نشده یا غذاهای بسیار کم چرب: آنها در حالت طبیعی خود هستند یا تقریباً نزدیک هستند. این شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده ، لوبیا و عدس خشک ، شیر بدون چربی ، میوه های خام ، شیر خشک و گوشت یخ زده است.
  • غذاهای فراوری شده: اینها شامل نمک ، شکر یا چربی اضافه مانند کنسرو لوبیا و پنیر ، پنیر ، کنسرو ماهی ، کنسرو میوه و نان تازه است.
  • غذاهای فراوری شده: آنها اقلامی هستند که حاوی ترکیبات بیشتری مانند رنگ ها ، تثبیت کننده ها و امولسیفایرها هستند و غذاهای غیر فعال بسیار کمی دارند. اینها شامل غذاهایی مانند کوکی ها ، غلات صبحانه شیرین ، غذاهای مرغ ، نوشابه ، چیپس و سوپ کنسرو شده است. آنها کالری بالایی دارند ، غذاها کم هستند و تولید بیش از حد دارند.

صبر کن ، چی؟

شاید متوجه شده باشید که یک جهش بسیار بزرگ از “پیشرفته” به “فوق العاده پردازش شده” وجود دارد. این یک برنامه کامل نیست و بسیاری از وعده های غذایی بین دو دسته قرار می گیرند. غذای غلات کامل با مواد کمی یا شیر تغلیظ شده چطور؟ مطمئناً منطقه خاکستری زیادی وجود دارد.

غذاهای پیشرونده چه مشکلی دارند؟

اکثر ما برخی از پیشرفته ترین غذاها را می خوریم. محققان اظهار می کند که تقریبا 60 درصد از کل غذای بزرگسالان آمریکایی از غذاهای بسیار فرآوری شده تامین می شود. این میزان در بین کودکان آمریکایی (حدود 66 درصد) کمی بیشتر است.

سعی کنید غذاهای خود (و غذاهای بچه های خود) را که بیهوده و نیازمند ورزش هستند حذف کنید. به عبارت دیگر ، موفقیت در پرورش کودکی که به نوشابه یا آدامس جویده نمی شود.

اگر مقداری غذای پیشرفته در خانه خود جمع آوری می کنید (ما این کار را می کنیم) نیازی به خانواده یا خجالت نیست. در عین حال ، من فکر می کنم مهم است که بفهمیم چگونه این غذاها می توانند برای سلامت بزرگسالان و کودکان مرتبط باشند.

طبق مطالعاتی از این قبیل ، بیشتر غذاهای پیشرونده ای که می خوریم ، ناسالم می شویم:

  • یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا میزان بالای سرطان در افرادی که غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند ، یافت شد.
  • یک مطالعه اخیر بزرگسالان فرانسوی به این نتیجه رسیدند که بیشترین خطر مرگ زودهنگام مربوط به رژیم غذایی بسیار فرآوری شده است.
  • نظرسنجی از بیش از 9000 شهروند انگلیسی مشخص شد که شاخص توده بدنی ، توده چربی ، وزن و دور کمر در بین کودکان ، نوجوانان و نوجوانانی که بیشترین غذاهای فرآوری شده را مصرف می کنند بیشترین میزان را دارد.

چرا؟ غذاهای فرآوری شده دارای چربی ، نمک و قند بیشتری و فیبر کمتری نسبت به غذاهای فرآوری شده دارند. محققان می گویند که این عوامل ، از جمله افزودنی های غذایی ، مواد شیمیایی موجود در بسته بندی مواد غذایی و سیستم هایی مانند حرارت بالا ، می تواند به مشکلات سلامتی کمک کند.

غذاهای سالم برای کودکان مبتلا به بریس

در مورد غذاهای فرآوری شده چه باید کرد

من درخواست هایی برای اجتناب از غذاهای مترقی شنیده ام ، اما فکر نمی کنم این واقعی باشد – و به نظر می رسد دستور نادانی و سرخوردگی است. در اینجا چیزی است که من به جای آن توصیه می کنم:

  • هنگام خرید لیست مواد اولیه را بخوانید. قانون انگشت شست من بسیار خوب است. اگر گزینه هایی وجود دارد که موارد اضافی ندارند و من می توانم آنها را ارائه دهم ، همیشه آنها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر اوقات بپزید. برخی از غذاهای ساده در یک شیوه زندگی فعال مفید هستند. خوردن غذاهای یخ زده مانند خرده نان یا راویولی یخ زده گاهی اشکالی ندارد. اما شما همچنین می توانید غذاهای بسیار ساده ای از مواد مغذی کمتری مانند برنج و لوبیا یا تخم مرغ سرخ شده با یک طرف میوه تهیه کنید.
  • نسخه های خانگی را آزمایش کنید. جوانی من تسلیم نمی شود بطری حیوان خانگی مورد علاقه خود را بپوشید (و به خاطر آن سالاد سبز بیشتری و چوب هویج می پوشید!). اما او با خوشحالی غذا خورد سس BBQ خانگی من، ترکیب چاشنی تاکو، سس سیب، داشتیم ماکارونی و پنیربه (در اینجا لیستی از کارهایی است که همیشه از ابتدا انجام می دهم– لیست شما ممکن است متفاوت باشد ، و این خوب است!)
  • به تعادل فکر کنید. بعد از تعطیلات آخر هفته در مادربزرگ یا محل تولد غروب آفتاب ، چند وعده غذایی ساده و میان وعده سرو کنید. دنیاهایی وجود دارد ، به هر حال فرزند شما می تواند خواسته های خود را داشته باشد. اگر بچه های شما یک جعبه غذاهای شیرین در هفته گذشته خوردند ، این هفته به صبحانه مانند تخم مرغ ، طعم دهنده و بلغور جو دوسر تمایل داشته باشید. اگر بچه های شما یک جعبه پنیر mac-n برای ناهار دارند ، سیب و گلابی را به عنوان طرف غذا به اشتراک بگذارید.
  • کمی خود را سست کنید. چه چیزی است چندین بار خیلی مهم است. بر غذاهای ناسالم ، از جمله میوه و سبزیجات زیاد تمرکز کنید و گهگاه از هات داگ عرق ندهید یا کلوچه ها را در جعبه قرار ندهید.



دیدگاهتان را بنویسید