تیک تاک اپلیکشین رقیب اینستاگرام را عرضه کرد: TikTok Notes


در دنیایی که اینستاگرام هر روز سعی می‌کند بیشتر شبیه به تیک‌تاک شود و حتی به توییتر هم رحم نمی‌کند، این‌بار ماجرا متفاوت است. تیک تاک اپلیکشین رقیب اینستاگرام را عرضه کرده و نام آن TikTok Notes است. شاید بپرسید که مگر تیک‌تاک خودش رقیب اینستاگرام نیست؟ بله هست اما تیک تاک نوتس قرار است متمرکزتر برعکس و کپشن باشد و خود تیک‌تاک بیشتر به ویدئو بپردازد.

اپلیکیشن جدید تیک تاک به نام TikTok Notes

پس از هفته‌ها شایعه و گمانه‌زنی، بالاخره TikTok Notes در دسترس کاربران منتخب اندروید و iOS قرار گرفت. نرم افزار جدید TikTok با ارائه یک فضای اختصاصی برای اشتراک‌گذاری عکس‌ قصد دارد با اینستاگرام رقابت کند. کسانی که علاقه مند به امتحان کردن TikTok Notes هستند، اکنون می توانند با استفاده از حساب TikTok موجود خود برای این سرویس ثبت نام کنند.

در حالی که این شرکت هنوز رسماً در دسترس بودن TikTok Notes را اعلام نکرده است، این نرم افزار در فروشگاه‌های Google Play و Apple App Store کانادا عرضه می‌شود. طبیعتا این یعنی اگر از IP کشور دیگری سعی کنید تیک تاک نوتس را نصب کنید، با این خطا روبه‌رو می‌شوید.

به هر حال عرضه تدریجی یک پلتفرم جدید کاملا طبیعی است، چرا که TikTok در حال تست آن بوده و ممکن است بخواهد بازخورد کاربران را قبل از عرضه جهانی جمع‌آوری و اعمال کند.

انتظار می‌رود از نظر عملکرد، TikTok Notes حول اشتراک‌گذاری تصاویر باشد، در حالی که برنامه اصلی تمرکز خود را بر روی ویدیوهای کوتاه حفظ می‌کند. برخلاف اینستاگرام، فید TikTok Notes دارای طراحی شبکه‌ای (تقریبا مانند پینترست – تصویر بالا را ببینید) است که به کاربران امکان می‌دهد به طور همزمان چندین پست را نگاه کنند. شما می توانید روی یک پست جداگانه نپ کنید تا آن را در حالت تمام صفحه مشاهده کرده و نظرات را بخوانید یا نظر خود را بنویسید.

به جز این، این نرم افزار جدید تیک‌تاک شباهت‌هایی با اینستاگرام دارد. مثلا پست‌های ورق‌زدنی دارد یا می‌توانید فید خود را براساس زمان انتشار یا الگوریتم تیک تاک تنظیم کنید.

برای دانلود TikTok Notes می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن بروید، که بسته به سیستم عامل دستگاه‌تان، شما را به فروشگاه نرم‌افزاری آن هدایت می‌کند. همچنین، می‌توانید مستقیماً این نرم افزار را از فروشگاه گوگل Play Store و اپل App Store دریافت کتید. البته یادتان نرود که برای کاربران کانادایی در دسترس است!

نظر شما چیست؟ تیک‌تاک باید چنین نرم‌افزاری را عرضه می‌کرد؟ یا این تیک تاک نوتس موفق خواهد شد؟





منبع