سامسونگ اولین حافظه رم LPDDR5X دنیا با سرعت 10.7 گیگابیت‌برثانیه را رسماً معرفی کرد


سامسونگ که به‌عنوان بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان شناخته می‌شود، به‌تازگی از سریع‌ترین حافظه رم LPDDR5X خود رونمایی کرده است. DRAM جدید این برند می‌تواند به سرعت انتقال داده تا 10.7 گیگابیت‌برثانیه برسد که بالاتر از نسل اول LPDDR5X با سرعت 6.4 گیگابیت‌برثانیه است که در سال 2021 رونمایی شد و همچنین نسل دوم این نوع حافظه با سرعت 8.5 گیگابیت‌برثانیه که در سال 2022 عرضه شد.

حافظه رم LPDDR5X سامسونگ با سرعت 10.7 گیگابیت‌برثانیه

حافظه جدید LPDDR5X DRAM سامسونگ را می‌توان در لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده کرد. این تراشه با استفاده از فناوری پردازش کلاس 12 نانومتری ساخته شده است که در بخش حافظه، کاملاً پیشرفته است. سامسونگ همچنین ادعا می‌کند که تراشه جدیدش فشرده‌ترین تراشه در بخش LPDDR است و راه را برای دستگاه‌هایی با ضخامت کمتر هموار می‌کند. تراشه جدید 25 درصد عملکرد سریع‌تر و 30 درصد ظرفیت بالاتری را ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر این، ادعا می‌شود که تراشه جدید برای استنباط بهتر هوش مصنوعی بهینه شده است. با افزایش پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه در رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، چنین دستگاه‌هایی به حافظه پرسرعت و کم‌مصرف نیاز دارند. ظرفیت تک‌بسته تراشه جدید به 32 گیگابایت افزایش یافته است و آن را به یک راه‌حل بهینه برای هوش مصنوعی روی دستگاه تبدیل می‌کند. این مدل حافظه در نیمه دوم سال جاری در دسترس قرار می‌گیرد و می‌تواند تا پایان سال جاری به‌همراه تراشه‌های پرچمدار به دستگاه‌های هوشمند راه یابد.

حافظه رم LPDDR5X سامسونگ با سرعت 10.7 گیگابیت‌برثانیه

حافظه رم LPDDR5X سامسونگ با سرعت 10.7 گیگابیت‌برثانیه

YongCheol Bae، معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصول در کسب‌وکار حافظه در Samsung Electronics، بیان می‌کند: «با افزایش تقاضا برای حافظه‌های کم‌مصرف و با کارایی بالا، انتظار می‌رود LPDDR DRAM برنامه‌های کاربردی خود را از عمدتاً تلفن همراه به سایر دستگاه‌هایی که به‌طور سنتی به این نوع حافظه نیاز دارند نیز گسترش دهد. سامسونگ از طریق همکاری نزدیک با مشتریان به نوآوری و ارائه محصولات بهینه‌شده برای عصر آینده هوش مصنوعی روی دستگاه ادامه خواهد داد.»

با نگاهی به جدول زمانی عرضه تراشه‌های جدید 10.7 گیگابیت‌برثانیه LPDDR5X DRAM سامسونگ، به‌نظر می‌رسد که این تراشه‌ها احتمالاً با تراشه‌های نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچمدار، ازجمله Snapdragon 8 Gen 4 ،Dimensity 9400 و Exynos 2500 استفاده خواهند شد. بنابراین، اکثر گوشی‌های هوشمند رده‌بالایی که اواخر امسال یا اوایل سال آینده عرضه می‌شوند، می‌توانند از این تراشه‌های حافظه جدید استفاده کنند.

این تراشه‌ها احتمالاً در لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل و پردازنده‌های سری Ryzen 8000 شرکت AMD نیز استفاده خواهند شد.

نظر شما درباره حافظه رم LPDDR5X سامسونگ با سرعت 10.7 گیگابیت‌برثانیه چیست؟



منبع