پسوند S در اسم تراشه Snapdragon 8s Gen 3 کوالکام چه معنایی دارد؟


کوالکام به تازگی از تراشه اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ (SM8635) رونمایی کرده است. این چیپست، یک گزینه قدرتمند و اقتصادی برای گوشی های قاتل پرچمدار است. این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳، مجموعه ویژگی های ساده‌تری را ارائه می‌کند. اما در این گزارش می‌خواهیم بدانیم پسوند S در اسم Snapdragon 8s Gen 3 کوالکام چه معنایی دارد؟

تراشه Snapdragon 8s Gen 3 حدود ۳۵ درصد کوچکتر از ۸ نسل ۳ است

مجموعه عکس های منتشر شده از اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳، جزئیات جالبی را نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که این چیپست، کوچکتر از نسخه استاندارد است. Snapdragon 8s Gen 3 دارای ابعاد ۱۰.۶۶ در ۸.۴۰ میلی‌متر است؛ که در مقایسه با ابعاد ۱۲.۸۱ در ۱۰.۷۱ میلی‌متری Snapdragon 8 Gen 3 کاهش ۳۴.۷۳ درصدی دارد.

مقایسه ابعاد Snapdragon 8s Gen 3 و Snapdragon 8 Gen 3

به جز اندازه های فیزیکی، اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ حافظه کش کوچکتری دارد. حافظه کش L2 هسته قدرتمند X4 از ۲ به ۱ مگابایت کاهش پیدا کرده است. کاهش های مشابهی در کش های L2، L3 و SLC ایجاد شده است. به نظر می‌رسد که پسوند S در اسم تراشه Snapdragon 8s Gen 3 به معنای Small (کوچک) است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بر اساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است. این تراشه دارای CPU متشکل از یک هسته قدرتمند X4 با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز، سه هسته A720 با فرکانس ۳.۱۵ گیگاهرتز، دو هسته A720 با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز و دو هسته A520 با فرکانس ۲.۲۶ گیگاهرتز است. این چیپست از پردازنده گرافیکی Adreno 750 بهره می‌برد.

اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ نیز بر اساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است. این تراشه دارای یک هسته X4 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، چهار هسته A720 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته A520 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. Snapdragon 8s Gen 3 از پردازنده گرافیکی Adreno 735 برخوردار بوده که نسبت به نمونه در نظر گرفته شده برای نسخه استاندارد، قدرت کمتری دارد.

مقایسه اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ همچنین محدودیت هایی در پشتیبانی از حافظه رم دارد. این تراشه از رم LPDDR5X با فرکانس ۴,۲۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. اما اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از رم LPDDR5X با فرکانس ۴,۸۰۰ مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. Snapdragon 8s Gen 3 توانایی ضبط ویدئو های 4K HDR را داشته؛ اما نسخه استاندارد از ویدئو های 8K HDR پشتیبانی می‌کند. Snapdragon 8 Gen 3 از مودم جدید X75 کوالکام بهره‌مند بوده که سرعت بالاتری نسبت به مودم X70 استفاده شده در 8s Gen 3 دارد.

تراشه Snapdragon 8s Gen 3 با هسته Cortex-X4 معرفی شد: به سوی گوشی‌های قاتل پرچمدار

به نظر می‌رسد که اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ یک تراشه توانمند است که عملکرد رضایت بخشی را برای استفاده روزمره، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این چیپست مشخصات ضعیف‌تری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد. اما مشخصات آن به گونه‌ای طراحی شده است که آن را به عنوان گزینه‌ای عالی برای گوشی های قاتل پرچمدار تبدیل می‌کند.

نظر شما چیست؟



منبع