چرا سامسونگ 7 سال آپدیت نرم افزاری را برای گوشی‌های خود ارائه می‌کند؟


با معرفی سری Galaxy S24، سامسونگ متعهد به پشتیبانی 7 ساله نرم افزاری از پرچمداران جدید خود شد که هم شامل آپدیت اساسی سیستم‌عامل و هم به‌روزرسانی‌های امنیتی است. بااین‌حال، سامسونگ اولین شرکتی نبود که این پشتیبانی را وعده می‌دهد و پیش از این نیز گوگل قول 7 سال ارائه آپدیت را به سری Pixel 8 خود داده بود، اما در این میان برندهایی مانند وان پلاس نیز وجود دارند که معتقدند هر چیزی بیش از 5 سال فقط باعث هدر دادن منابع می‌شود. اکنون، وب‌سایت gsmarena در مصاحبه‌ای با یکی از مدیران سامسونگ، علت افزایش پشتیبانی تا 7 سال برای گوشی‌های پرچمدار گلکسی را پرسیده است.

7 سال آپدیت نرم افزاری سامسونگ

به‌گزارش این وب‌سایت، ما این شانس را داشتیم که با نیکلاس پورتر، معاون سامسونگ، گفتگو کنیم و از او پرسیده شد که چرا سامسونگ تصمیم به پشتیبانی 7 ساله گرفته است. تجزیه‌وتحلیل سامسونگ از بازخورد مصرف‌کنندگان نشان داد که گسترش پشتیبانی ارزش بیشتری به گوشی هوشمند می‌افزاید.

در تحقیقات سامسونگ این شرکت به این نتیجه رسیده است که کاربران اخیراً تمایل دارند تلفن‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه دارند و منطقی است که سازندگان پشتیبانی نرم‌افزاری را افزایش دهند.

7 سال آپدیت نرم افزاری سامسونگ برای پرچمداران گلکسی

7 سال آپدیت نرم افزاری سامسونگ برای پرچمداران گلکسی

درنهایت، سامسونگ بر این باور است که حتی اگر برخی از افراد به پشتیبانی اضافه‌شده اهمیتی ندهند، همچنان از امنیت بهبودیافته و روان بودن مداوم گوشی‌های خود برای سال‌ها بهره‌مند خواهند شد و درنهایت تجربه کاربری بهتری را به‌دست خواهند آورد.

سامسونگ علاوه‌بر پرچمداران خود، 4 سال آپدیت اساسی سیستم‌عامل و 5 سال به‌روزرسانی امنیتی را برای گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A خود نیز ارائه می‌کند. بااین‌حال، بدیهی است که این شرکت معتقد است سخت‌افزار جدیدترین پرچمداران خود به‌اندازه کافی آینده‌نگر است که همچنان ارزش استفاده از آن پس از 7 سال و در سال 2031 را نیز داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا ارائه 7 سال آپدیت نرم‌افزاری برای گوشی‌های رده‌بالا را مناسب می‌دانید یا مانند برند وان پلاس تصور می‌کنید این مدت تنها باعث هدر رفتن منابع می‌شود و آپدیت 4 تا 5 ساله سیستم‌عامل کافی است؟



منبع