شیائومی ۱۳ اولترا در بازار جهانی عرضه می‌شود اما محدودتر از شیائومی می ۱۱ اولترا


امروز باهم و در ترنجی خواندیم که معرفی شیائومی 13 اولترا با پیشرفته‌ترین لنز Summicron لایکا در ماه جاری رسما تأیید شد. پیش از این می‌دانستیم که مدل گلوبال Xiaomi 13 Ultra نیز عرضه می‌شود. البته باید بدانید، با این که شیائومی ۱۳ اولترا در بازار جهانی در دسترس خواهد بود اما این دسترسی محدودتر از شیائومی می ۱۱ اولترا است.

شیائومی ۱۳ اولترا

یک منبع موثق ادعا می‌کند که  Xiaomi 13 Ultra در عرضه جهانی، محدود به بازارهای خاصی خواهد شد. حتی این دستگاه در همه بازارهایی که Xiaomi Mi 11 Ultra عرضه شده، ارائه نمی‌شود.

به گفته یک منبع معتبر در زمینه رابط کاربری شیائومی بعنی MIUI، شیائومی ۱۳ Ultra در هند، اندونزی، ترکیه و ژاپن عرضه نخواهد شد. چون در حال حاضر هیچ نسخه‌ای از MIUI شیائومی ۱۳ اولترا برای این مناطق وجود ندارد، وی چنین حدسی می‌زند.

آنطور که گفته می‌شود، شیائومی ۱۳ اولترا تنها دارای پنج نسخه MIUI است که برای مناطق زیر آماده شده است:

  1. ۱- چین
  2. ۲- اتحادیه اروپا
  3. ۳- روسیه
  4. ۴- تایوان
  5. ۵- گلوبال

این بدان معناست که به غیر از بازار داخلی این برند، این گوشی تنها در چند کشور منتخب غربی فروخته خواهد شد. در نتیجه کاربران علاقه‌مند به این دستگاه در بازارهای دیگر، باید گوشی را از این بازارها وارد کنند.

شایان ذکر است که برخلاف اپل، شیائومی گارانتی و تعمیرات بین‌المللی برای محصولات خود ارائه نمی دهد.

مشخصات احتمالی شیائومی ۱۳ اولترا

طبق اطلاعات فاش شده، Xiaomi 13 Ultra هم مانند دو برادر دیگر خود از همان چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 بهره می برد. با این حال این دستگاه به سیستم دوربین بهتری مجهز می‌شود.

اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام رسما معرفی شد: قوی‌تر و بهینه‌تر با پشتیبانی از Wi-Fi 7 و ری‌تریسینگ

گفته می شود این گوشی دارای یک دوربین 32 مگاپیکسلی در جلو و چهار دوربین 50 مگاپیکسلی در پشت با لنزهای عادی، فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپ است. سنسور اصلی یک اینچی سونی IMX989 خواهد بود، در حالی که سه سنسور باقی مانده سونی IMX858 است.

این گوشی با حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5x و 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 وارد بازار خواهد شد. برای شارژ کردن باتری خود از شارژر سیمی 90 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی خواهد کرد. در بخش نرم افزار انتظار چیزی جز MIUI 14 و اندروید 13 را نداریم.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید دلیل عرضه محدودتر شیائومی ۱۳ اولترا چیست؟