کوالکام ۲ تراشه جدید رونمایی کرد: robotics RB3 Gen 2 و تراشه وای‌فای QCC730


شاید با شنیدن نام کوالکام بیشتر ذهن شما به سمت تراشه‌های موبایلی برود. طبیعی هم هست ولی این تراشه‌ساز امریکایی محصولات دیگری هم دارد. برای مثال کوالکام ۲ تراشه جدید رونمایی کرده که با نام‌های robotics RB3 Gen 2 و QCC730 عرضه می‌شوند. دومی یکی تراشه کوچک وای‌فای است.

تراشه‌های جدید کوالکام

کوالکام جدیدترین تراشه وای فای کوچک خود را با نام QCC730 رونمایی کرده که نویدبخش بهبود برد و نرخ انتقال داده بهتر در عین مصرف انرژی کمتر و ارائه اتصال مستقیم ابری است. این تراشه وای‌فای دو بانده کم مصرف برای دستگاه های IoT (اینترنت اشیا) طراحی شده و کوالکام با ادعای 88 درصد کمتر انرژی در هر انتقال داده در مقایسه با نسل قبلی خود، روی کارایی تمرکز کرده است.

تراشه جدید Wi-Fi همچنین اتصال مستقیم ابری و ادغام Matter (پروتکلی که به دستگاه‌های هوشمند شرکت‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند) را به ارمغان می آورد و دارای SDK و IDE منبع باز و همچنین اتصال ابری از طریق پشته نرم افزار است. این به عنوان جایگزینی برای بلوتوث برای برنامه های IoT مطرح شده و می تواند در حالت‌های میزبان و بدون میزبان کار کند.

در کنار این تراشه، کوالکام همچنین پلتفرم robotics RB3 Gen 2 خود را با هوش مصنوعی روی دستگاه برای کاربردهای سازمانی و صنعتی معرفی کرد. این محصول میان‌رده کوالکام در پلتفرم روباتیک خود است که دارای پردازنده مرکزی QCS6490 کوالکام (8 هسته تا فرکانس 2.7 گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی Adreno 643، پشتیبانی از چندین سنسور دوربین و تراشه Wi-Fi 6E یکپارچه است. شما همچنین در این بستر بلوتوث 5.2 و صدای LE را دریافت می کنید.

کوالکام پلتفرم RB3 Gen 2 را با پهپادها، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌های صنعتی برای طیف وسیع‌تری از محصولات عرضه می‌کند. کیت‌های توسعه همراه با منبع تغذیه، بلندگوها، کابل USB و یک برد توسعه ارائه می شوند. کوالکام همچنین کیت‌های Vision را با براکت‌های نصب و دوربین‌های رابط سریال دوربین (CSI) ارائه می‌کند. این تراشه از حدود خردادماه عرضه می‌شود.

نظر شما درباره تراشه‌های جدید کوالکام چیست؟



منبع