آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، وقتی الگوی غذایی جدیدی را شروع می کنند ، با 9 از 10 مورد از 3 وعده غذایی اصلی اصلی و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای حاکمیت به ما توصیه می شود. با این حال ، ثابت نشده است که این الگوی غذا خوردن مثرترین است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر کالری یکسانی در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی در متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد ، و در روز سوم غذا می خورد ، وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما دچار گرسنگی می شود و به جای استفاده از غذا برای ایجاد هوس غذایی ، آن را به عنوان چربی ذخیره کنید.” شروع به انجام خواهد کرد. “

اجازه دهید ما در این مورد به شما اطمینان دهیم در مدت کوتاهی اتفاق نمی افتد.

پاسخ ساده به این که چرا این موضوع اینقدر محبوب شد؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای خوردن بیش از حد وجود دارد – مخصوصاً اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کمتر غذا می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که در طول روز در مورد غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا هنگام وعده ناهار باید 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و آنها را با خودم ببرم؟

آیا باید ساعتی را روی گوشم بگذارم تا بدانم چه موقع باید غذا بخورم؟

وقتی 3 وعده غذایی بزرگ در طول روز می خوریم ، این مفیدترین است. این به ما این امکان را می دهد که به جای غذا خوردن به اندازه کافی احساس کنیم “غنی” و “ثروتمند” هستیم تا معده مان از بین برود. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از اینکه بدن ما این جمله را شروع کند ، وقت داریم باز گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “حکومت” و “تحریم” هستند!

گفته می شود ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند. بزرگتر و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر کل روز شما تسلط دارد و احساس سیری نمی کنید ، ارزش تغییر را دارد!

چالش ما با شما این است:

به جای خوردن زیاد وعده های غذایی کوچک در روز ، سراغ وعده های غذایی بزرگ و میان وعده بروید و ببینید چه احساسی دارید! شاید تازه متوجه شده باشید که این ترفند ساده برای شما تغییر بازی می کند!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید